reklama

IT zručnosti a go to Google

Rada si pozerám internet. Len sa hrám a klikám hore dole. Prečítam správy, pozdravím priateľov, pozriem rady pre mamičky, voľné pracovné pozície. Aby som mala prehľad. Skoro pravidelne, aspoň hodinu denne, už niekoľko rokov. Občas, keď si čítam, akosi mi napadne, že by som aj ja niečo dodala, doplnila, poslala fotku. Vtedy do mojej ležérne klikajúcej hlavy pravidelne prichádza otázka  „ako" Nemám IT vzdelanie a nikdy som na kurz počítača nechodila. V škole niečo bolo, ale vrcholne ma to nebavilo, a tak som potajme hrala solitare. Veď čo ja mám s technológiami? V najhoršom sa obrátim na help desk.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Nedávno som stretla bývalého spolužiaka. Pracuje ako informačný technik, Neuveriteľne sa zabával na tom, aké IT otázky v práci dostáva. S kolegami dokonca uzatvárajú stávky, ktorý ich zákazník -nie IT kolega sa opýta väčšiu „ počítačovú zákernosť". Niekedy sú otázky tak banálne, že sa na ne nedá odpovedať: „... že toto mam skopírovať?" „ A kde a ísť?... „ na file?" /čítaj file / a podobne... Už tak vyhral 150 eur.

Po tejto informácii som sa prestala čokoľvek pýtať, nepoužijem ani help desk. Riadim sa vetou: „ Go to google before asking stupid questions."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V práci sa mi podarilo spustiť hromadný sametime. (doteraz mi to ľudia pripomínajú, keď ma stretnú.) Všetkým sa v počítači zrazu objavilo prázdne okienko s mojim menom. Vzápätí som sa ospravedlnila, slovensky aj anglicky, že sa to stalo náhodou.

Riaditeľ si ma aj tak zavolal a vysvetľoval ako malému decku, že nie je vhodné používať takýto spôsob komunikácie pre zábavu. (Čo pre mňa vtedy zábava nebola). Hromadný sametime je jednoducho pre bežnú potrebu zakázaný. Veď aký imidž by sme mali v zahraničnej centrále, že špásujeme s takými vecami a mrháme časom, namiesto robenia dôležitých reportov. Tvrdila som, že som nič nespravila, to boli len nejaké čarodejne kliky. Nakoniec sa pousmial a odporučil školenie s informatikmi o používaní sametime.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje kolegyne sa samozrejme neskutočne na tejto udalosti zabávali. Že aké to zručnosti... A len:"...go to google before asking stupid questions. Tam máš vysvetlené ako sa používa sametime." Dostala som ešte zopár nechceých rád ako si vybrať ľudí, s ktorými chcem chatovať, že nemusia všetci vedieť, ak chcem isť na obed a podobne. Miestami to už aj prestávalo byt smiešne.

 Prešla asi polhodina, keď sa môj zahraničný kolega cez sametime opýtal: "What s the topic? Is it urgent?" To už všetci išli od smiechu spadnúť pod stôl. Jedna milo odpísala, že sa učím používať sametime.

Náhoda je ale blbec. O to viac, ak sa pripletú čarodejné kliky. Aj mojej kolegyni sa ešte v ten istý deň podarilo spustiť hromadný chat. Práve tej čo sa na mne tak dokonale bavila. Rozbehli sa ironické poznámky o počítačových zručnostiach žien. Len ja som pocítila vnútorné uspokojenie, že v tom nie som sama.... Riaditeľ to komentoval poznámkou, nech sa ku mne pripojí na školenie. A ak chceme na seba pútať pozornosť mužov, vraj sa to dá aj inak. Ale nie som si istá. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Mám rada techniku a všetko, čo mi akokoľvek pomôže pri práci a uľahčí ju. Ešte radšej mám odborníkov, ktorí dokážu všetko prispôsobiť tak, aby aj my trochu nevzdelaní sme dokázali používať všetky potrebné systémy. Keď sa nám do cesty pripletú neočakávané kliknutia, treba to len brať s humorom. Veď nejako sa to upraví a nabudúce budeme vedieť viac. Okrem toho isto pobavíme zopár ľudí amožno niekto zase vyhrá stávku. A za takú zábavu to stojí. A v najhoršom - Go to google...

Jana Janoková Hajníková

Jana Janoková Hajníková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páči sa mi veta: "Ako vzniká vynález? Všetci vedia, že niečo je nemožné. Potom sa však objaví nejaký blázon, ktorý nevie, že je to nemožné a urobí vynález."(Albert Einstein) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu