reklama

Zoberiem si bračeka

Minimálne trikrát do týždňa po škôlke chodievame na nákup. Stal sa z toho rituál. Približne v rovnakom čase, do rovnakého obchodu. Stretávame rovnakých ľudí, s ktorými sa už ako tak poznáme a sem tam prehodíme zopár slov. Všetko je rovnaké. Len otázky našich terajších známych na môjho syna sú čím ďalej divnejšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Najprv sa im zdalo, že prečo je taký tichý, keď nechce povedať ako sa volá a koľko má rokov. Potom, že sa nechce deliť, lebo nepožičal starému pánovi elektrickú motorku, ktorú mu môj brat starú a opotrebovanú doniesol, keď jeho deti vyrástli a baby- motorky aj keď elektrické ich prestali zaujímať. Neskôr, že je nevychovaný, lebo svojim vedierkom udrel dievča, ktoré mu ho chcelo vziať.

Nedobrovoľné zastavenia a rozhovory boli na dennom poriadku. Myslela som, že ich ani neregistruje, lebo sa schovával za moju nohu a topánkou si čosi kreslil do prachu. Len večer pri zaspávaní sa ma pýtal prečo ten ujo mu chce sadnúť na motorku, keď už je taký veľký a každý vie, že by sa zlomila a prečo má stále všetkým vravieť, ako sa volá a koľko má rokov, keď ani ja nemusím na takéto veci odpovedať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uznala som, že má pravdu.

Ďalší deň popoludní, vracajúc sa z ihriska sme stretli zase jednu „milú známu." Poznajúc môjho syna, po úvodných nezodpovedaných otázkach a návrhoch nasledovalo konštatovanie: „Keď nechceš ísť ty so mnou, zoberiem si bračeka."

Zdvihol hlavu a veľké modré oči boli ešte väčšie ako kedykoľvek predtým. Chvíľkové prekvapenie sa zmenilo v srdcervúci a nezastaviteľný stupňujúci sa plač. Zvyšok cesty domov plakali obaja a už som nevedela ktorého skôr a ako upokojiť.

Doma som vysvetľovala, že mu nikto bračeka nevezme. Po dlhom presviedčaní mi pravdepodobne uveril, alebo sa aspoň upokojil. Zodpovedať však na otázku, prečo to teta povedala mi trvalo podstatne dlhšie, pokiaľ som nechcela povedať, že je to jednoducho trúba. Napokon sme sa dohodli, že to bola len taká sranda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhé ráno a každé ďalšie, vždy, keď sa lúčime sa opýta, či preňho prídem a či príde aj Miško. Večer, keď zaspávame sa opýta, či spí aj Miško a či nepríde teta, aby ho vzala...

Tete aj jej podobným sa odvtedy vyhýbame. Je to tak lepšie. A ja som akosi pochopila, že už ho nebudem siliť, aby sa niekomu zdravil, hovoril o sebe alebo čokoľvek iné. Akosi mi došlo, že nie dospelí, ale práve deti sú to najmúdrejšie, čo po tejto zemi chodí, lebo za každou ich reakciou alebo odmietnutím je logika. Len my dospelí nechápeme aká.

Jana Janoková Hajníková

Jana Janoková Hajníková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páči sa mi veta: "Ako vzniká vynález? Všetci vedia, že niečo je nemožné. Potom sa však objaví nejaký blázon, ktorý nevie, že je to nemožné a urobí vynález."(Albert Einstein) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu